Spänning i luften

Dykarklubben har precis infört en nytt sommarprogram. En 3 veckor intensivkurs för att få ditt dykarlicens, dom som medverkar behöver klara både ett skriftligt prov och ett dykningstest på 20 meters djup för att få licensen. Vi är två tränare på klubben men då så många som skrev upp sig på programmet, fick vi anställa ett par tränare till. Då det måste vara minst en utbildad dyk-tränare per 5 elever. Det kommer bli en spännande sommar och dessutom extra pengar i så väl våra egna fickor som föreningens kassa. Vi är verkligen i behov av pengarna då det endast är pengar som sätter käppar i hjulet för att vi skall kunna köpa in all den utrustning som behöver. Om vi som förening skall kunna expandera och gå vidare med våra planer med försäljning och uthyrning utav utrustning måste sommarprogrammet gå bra. Vi hoppas självklart att detta kommer leda till ytterligare kunder och potentiellt medlemmar. Så pressen är stor på oss alla på klubben. Speciellt då veckorna kommer övervakas av en lokal tidning som tyckte det skulle vara en spännande bilaga för deras tidning.

Allt inför programmet är redan planerade men vi det finns fortfarande några små detaljer kvar att fixa. Bland annat så behöver vi fixa ett kassasystem, en komplette betallösning. Vi har alltid tidigare enbart tagit emot kontanter, men vi har märkt att vi oftare och oftare får skicka iväg våra kunder till närmste bankomat då dom inte har kontanter på sig. Och självklart vill vi inte att detta skall påverkar kundens omdöme av oss, dessutom skulle ett kassasystem underlättat när det kommer till bokföringen. Det har hänt mer än en gång att kassan inte går jämnt i slutet av dagen då någon har skrivits ner något fel. Ett mänskligt misstag med det kan också ta mig flera timmar extra när jag skall göra det månadsbokslutet. Som huvudansvarig för klubben blev det mitt ansvar att hitta en smart prisvärd betalningslösning åt oss.  Jag har sökt runt en del på Google och hittade en firma som erbjuder ett gratis kassasystem, vilket till en början lät för bra för att vara sant. Men efter ett samtal med deras support som förklarade hur deras system fungerade bestämde jag mig snabbt att satsa på JobOffice betalningslösning. Vilket betyder att allt är helt klart inför sommarprogrammet och vi är reda för eleverna att komma.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *